Monday, December 27, 2010

Rupanya Datuk Khusrin Haji Munawi Memang Di Geruni

Rupanya Datuk Khusrin Haji Munawi Memang Digeruni
Perlantikan YBhg. Datuk Khusrin Haji Munawi, bekas Pengarah JAIS sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri telah mendatangkan ketakutan kepada kepimpinan kerajaan negeri Selangor hari ini. YAB Menteri Besar Datuk Khalid Ibrahim dan EXCO-EXCOnya begitu lantang mempertikai perlantikan tersebut.

Rupanya Datuk Khusrin Haji Munawi memang digeruni kerana ketegasan beliau dalam menjalankan tugas yang dipertanggungjawabkan kepanya. Semasa di JAIS beliau berjaya meletakkan JAIS ditempat yang sewajarnya dan tidak dirobek-robek oleh Pakatan DAP-PKR-PAS yang telah mencadangkan beberapa cadangan yang ‘keluar dari mulut ikut sedap mulut’ sahaja sebelum membuat pertimbangan dan kajian mendalam.

Beberapa tindakan tegas JAIS seperti terhadap Dr. Asri dan pengikut-pengikut ajaran yang telah difatwakan menyelewang telah mengakibatkan beliau dilabelkan sebagai ‘mengikut telunjuk UMNO’ dan sebagainya lagi.

Saya sendiri dan tentunya ramai rakyat Selangor yang mahu melihat Pentadbiran Awam Selangor mempunyai kewarasan dalam polisi-polisi pentadbirannya ingin mengucapkan tahniah kepada beliau di atas perlantikan dan selamat bertugas dengan ikhlas dan memberi manfaat besar kepada rakyat.

1 comment: